За поръчки и въпроси: +359 888 054 203

Безплатна доставка за поръчки над 70.00 лв.

2 топ упражнения за назолабиалните и гневните бръчки

2 топ упражнения за назолабиалните и гневните бръчки

 
(0 гласове)

Както не можем да постигнем стройна и красива фигура само с диети, без упражнения, така не може да запазим младостта на лицето само с козметика.

Упражненията за тонус на лицевите мускули са ключов елемент за забавяне на стареенето. След близо 2 години практика, мога да споделя кои две упражнения имат най-видим ефект при мен.

Първо е важно да се уточни, че при различните хора ще помогнат различни упражнения, защото всеки има своя най-изразена проблемна зона. Общото е, че колкото повече лицеви мускули упражняваме, толкова по-добър е ефектът. Както сме обяснявали и преди, причините за стареенето не са само в кожата, а и в тъканите под нея. С годините се изгубва мускулен тонус, костна плътност на черепа и се променя позицията на подкожните мазнини. Това променя израза на лицето и води до отпускането му. Трудно можем да повлияем на костната плътност и позицията на мазнините, но определено можем да поддържаме мускулния си тонус. В огромния процент от случаите отпускането се вижда в долната половина на лицето. Затова е важно да упражняваме редовно мускулите, разположени там. Първото упражнение, което ще Ви предложа днес, работи по цялата долна половина, като намалява назолабиалните бръчки, отпускането на бузите и увисването на кожата покрай долната челюст. То помага и за избягване на бръчки под и над устните, т.нар. „бръчки на пушача“. В интернет съм го срещала изпълнено с две помощни средства – накрайник за бебешко шише за мляко или обикновена пластмасова бутилка. Във видеото по-долу са дадени и двата варианта. Аз предпочитам пластмасова бутилка от литър и половина и ще Ви обясня защо.

Вариантът с бутилката е показан в 1’52’’.  И в двата варианта това упражнение натоварва мускулите на бузите и двете челюсти. Аз си правя модифициран вариант, който включва показаното в първото видео, съчетано с упражнението от този материал, затова предпочитам бутилка:

И така, ако изберете варианта с бутилката, ще Ви трябва 1 чиста и празна пластмасова бутилка от литър и половина. Трябва да обхванете с устни гърлото на бутилката и да я задържите за минута-две. За да изпълните упражнението правилно, не трябва да държите гърлото със зъби, те не се допират до него. Бутилката се държи в устата само със силата на мускулите край устните, но няма захапване. В началото ще се изморявате по-лесно и ще издържате по-малко време. С укрепването на мускулите, издържливостта им нараства, но щом усетите болка, преминавате към втората част на упражнението, която е всъщност упражнението от второто клипче. Издишвате дълбоко, продължавайки да държите бутилката с устни, а после вдишвате дълбоко само през устата, като изсмуквате въздуха от бутилката. Това ще я смачка. Щом няма какво повече да вдишате от нея, я пускате и вдишвате дълбоко и спокойно. После отново обхващате гърлото плътно с устни и издишвате въздух в нея, за да я изгладите отново до първоначалната ѝ форма. После я пускате и издишвате спокойно докрай. След няколко секунди почивка повтаряте цялото упражнение. Може да се започне с 2-3 повторения, а след първата седмица да се стигне до 4-5. Когато мускулите заякнат, за по-голяма трудност може да се налеят 50 мл. вода в бутилката и тя да се задържа с тази допълнителна тежест. Тогава няма да е възможно вдишването и издишването с нея. Упражненията се разделят.  Нормално е лицето да се затопли при правенето на упражнението, особено зоната около устните се усеща загрята и подута. Това се дължи на прилива на кръв. Реално няма никакво видимо подуване. Ако усетите, че сте прекалили и мускулите са се схванали, може да ги отпуснете с упражнението за бръмчене с устни. То е най-доброто за отпускане мускулите около устните. Изпълнява се като със затворена уста издишваме през устните със звук, така че те вибрират и имитираме бръмчене на мотор. Вероятно всички сме го правили за забавление на децата си като бебетаsmile.

Какво се забелязва още първите две седмици при правене на упражнението по веднъж на ден – първо намалява подпухването на лицето, скулите стават по-изразени, бузите по-фини. Второ, започваме да произнасяме думите по-отчетливо, тоест подобрява се артикулацията. Един от главните признаци за ленивост на тези мускули е неясното произнасяне на думите. Постепенно се намалява и дълбочината на назолабиалните (от носа към устата) и марионетни (от устата към брадичката) линии, а ако се започне с това упражнение от 25 години, ще се предотврати или поне силно забави тяхната поява. Цялото изражение на лицето става по-приветливо, по-стегнато и младолико.

Второто упражнение работи по гневните бръчки между веждите. Основна причина за тях е напрежението на мускулите на челото. Най-често са напрегнати от проблеми със зрението, стрес, недостатъчно сън, смущения в работата на черния дроб и панкреаса. За тях трудно се правят релаксиращи упражнения, затова основно помага масаж. За това упражнение ще Ви трябват 2 тенис топки и един обикновен чист чорап. Тенис топките се пъхат в чорапа една след друга докато стигнат до зоната за пръстите, чорапът се пристяга и завързва. Така имате две стегнати топки с хлътнала част помежду, които може да ползвате за масаж в много области на тялото. Конкретно за челото трябва и чиста йога постелка, която поставяте на пода, а върху нея удобно меко одеяло или друго покритие. Лягате по корем, лицето гледа надолу и поставяте тенис топките под челото, така че изпъкналостта на всяка се опира в началото на веждите. Главата не трябва да се отпуска изцяло, защото може да се получи болезнено усещане от тежестта ѝ. С умерен натиск главата започва да се движи с кръгови движения, така че топките да правят кръгов масаж в зоната на гневните бръчки. След половин минута, топките се преместват, като едната е точно между веждите, а другата е към края на едната вежда. Отново се правят кръгови движения, а после топките се преместват към другата вежда. Постепенно се преместват нагоре по челото и отново главата прави кръгови движения, докато се масажира цялото чело до линията на косата. Топките може да се местят и настрани, следвайки линията на косата до слепоочията и ушите. Натискът през цялото време трябва да бъде контролиран, за да не се допуска нетърпима болка. Болезненост ще има, защото мускулите ни често са схванати, без да си даваме сметка за това, но не бива да е нетърпимо. Ако имате хрема, обостряне на синузита, възпаление на очите, това упражнение не трябва да се прави. Не се прави и след хранене, лежането по корем тогава е некомфортно. След като приключите с упражнението, областта на челото и веждите ще е затоплена. Ако масажът на челото Ви е допаднал, може да продължите с топките по цялото лице. По челюстта например, поставяте костта между двете топки.

Изправянето след масажа трябва да е бавно и внимателно. Първо полежете на една страна, после си помогнете с ръцете, за да седнете, а после бавно се изправете и си полежете завити в леглото или на дивана за 15 минути. Прилагам видео, в което е показано как с тенис топки можем да масажираме и целия си гръб от врата до кръста, като гръбнакът е между двете топки. Те се задържат на една позиция за около минута и после се местят надолу по гърба през около 2 см. Ако някъде получите болезнено усещане и стане нетърпимо, отмествайте топките на следващата позиция, схващането ще се освободи и ако върнете на предната, вече няма да боли. Аз правя същото и за основата на главата и тила, усещането е божествено, но за целта подлагам навито на руло одеяло под врата за допълнителна височина. При всички случаи, след масаж с тенис топки изправянето трябва да е бавно и внимателно, както и да се полежи завит и затоплен. Чорапът се поддържа чист лесно, просто изваждате топките и го перете. Във видеото е показано чорапът да не се връзва, за мен е неудобно, защото топките се местят в него. Пробвайте как ще работи за Вас всеки от вариантите и се спрете на по-добрия според личното Ви усещане.

Ползата от двете упражнения при мен е невероятна, релаксация, свеж вид и самочувствие. Изпробвайте и ще се радваме да получим обратни отзиви.

Екипът на Phytocode Ви пожелава весело посрещане на Новата Година, в която ще споделяме с Вас още новости и полезни знания за красота и здравеsmile!

 

P.S.: Ако имате заболяване на опорно-двигателната система, моля консултирайте се с лекар, преди да пробвате масаж на врата и гърба с тенис топки. Материалът има информативен характер и не може да се използва като отправна точка за диагностика и лечение.


 146,    Интересно

Comments powered by CComment

Онлайн магазин за Български натурални козметични продукти.

Контакти

Телефон: 088 805 4203

Еmail: info@phytocode.bg

Web: www.phytocode.bg/

Нюзлетър

Научавайте първи за новите ни продукти.